Kapitel 4 - Bieber makes me crazy

Ännu ett par timmar hade passerat och jag började känna mig lite smått hungrig kanske dags att gå hem trotsallt, efter en sjukt rolig dag på stranden. Redan imorse hade jag sett framför mig hur lyckad denna dag skulle bli!

Jag låg i sängen med datorn i knät och kollade runt på lite olika sidor, just nu var jag inne på Facebook, twitter och någon Justin Bieber fanblogg. Fråga mig inte varför, för det vet jag inte ens själv. Det var bara någonting som fick mig att bli lite intresserad av honom, kanske var det för att jag umgicks med hans vänner. Om jag fortsätter göra det så får jag vara beredd på att han också kan dyka upp och då kan det ju vara lite kul att ha lite koll.

Nästa morgon vaknade jag helt av mig själv, rätt skönt att äntligen få sova ut. Jag hörde hur det smattrademot fönsterbläcket så jag antog att det regnade ute, tur att jag var ute så mycket igår iallfall idag skulle nog bli en hemmar sittar dag. Fast igår hade Jag bytt nmr med Chaz, Christian och Ryan. Vi hade bestämmt att träffas idag så vi får väl se hur det blir nu när det regnar. Förhoppningsvis så drar regnet bort tills i eftermiddag. Jag sträckte lite på mig och fummlade efter mobilen som skulle ligga på nattduksbordet. Det var rätt så mörkt i rummet med tanke på det dåliga vädret, alltså inget solsken som kunde lysa upp rummet. Nu fann jag mobil och klockan visade 11.27. Det var nog dags att gå upp nu. Innan jag gick ner för att äta frukost tänkte jag ta en snabb dusch för att fräscha upp mig lite. Jag tog med mig matchande rosa underkläder in på badrummet och hoppade ur mina sovkläder för att kunna hoppa vidare in i duschen. Lika härligt som vanligt när duschstrålarna träffar ens svala kropp. Denkänslan är helt obeskrivlig enligt mig. Konstigt nog  stog jag med en handuk lindad runt mitt hår endast 20 minuter senare. En av mina snabbaste duschar hittills. Jag gick ut ur badrummet i bara underkläder och möttes direkt av kall luft, sen så fortsatte jag in till min garderob för att välja ut kläder. Kände inte direkt för att klä upp mig en sån här dyster dag så det fick bli en mjukisdress från VS. Enkel men bekväm.

Väl nere i köket satt pappa och läste tidningen och jag kunde skymta Essi framför tv:n i vardagsrummet som vanligt. Sen vi skaffat oss en box för några år sen så sitter hon fast klistrad framför tv:n och drogar alla disney program. Undrar verkligen när hon ska bli för stor för dem.
- God morgon gumman! Pappa lät glad och inte alls stressad för en gångs skull men det var väl för att han är ledig nu några veckor under sommaren.
- God morgon! Svarade jag lika glatt, om inte gladare till och med. Jag kände mig glad idag, utan någon anledning. Fast det var ju bara bra det, det är skönt när man inte måste gå runt och oroa sig över problem hela tiden utan man bara kan ta vara på tiden och utstråla glädje.

jag tog en macka och ett glas juice sen slog jag mig ner mittemot pappa och vi förde en ganska ointressant konversation om vad vi ska hitta på under sommaren. I år ska vi nog inte åka bort iafall och det ska bli rätt skönt att bara kunna chilla med Alison hela sommaren.

Regnet hade inte slutat ösa ner och jag börjde få lite tråkigt här hemma. Jag satt på min säng och fingrade på mobilen, ska jag ringa Christian eller inte? Jag ville inte verka för klängig men inte heller sitta hemma och ruttna. Alison hade jag redan ringt men hon svarade inte, ska nog försöka snart igen. Jag hann aldrig bestämma mig ifall jag skulle ringa eller inte för helt plötsligt började min mobil vibrera. Japp vibrera, jag hade bytt från den där äckliga standard signalen och har den bara på vibration just nu, hittade ingen bra låt för tillfället. Skärmen blinkade ”Chris <3” och jag log för mig själv.


- Hallå? Svarade jag glatt.
- Hej det är Christian, mummlade han lite nervöst.
- Aa hej! Satt nyss och funderade på om jag skulle ringa! Skrattade jag.
- Jag hann visst före då, skrattade han.
- Så något spec du ville?
- Tänkte fråga om du ville hänga med till Justin och ha en filmkväll typ? Chaz och Ryan är också där, la han till snabbt.

- Ja gärna, har inget bättre för mig ändå men äre okej om Al också hänger med?
- Ja absolut, självklart. Ska jag möta upp dig eftersom du inte hittar till Justin va?
- Ja det skulle vara snällt, jag bor vi *******
- Okejj jag är vid dig om 30 minuter då
- Ja ses då!
-Hejdå!

Vi lade på efter vårat inte direkt super långa samtal och jag ringde direkt upp Alison som svarade diret den här gången.

- Äntligen!
- Förlåååt mig, hittade precis min mobil UNDER sängen, skrattade Al
- Okejj…men du vill du hänga med till Justin, en av Christians kompisar och typ chilla och kolla på film?
- Ja visst varför inte?

Vi fortsatte prata ett tag sen lade vi på och hon skulle komma över på en gång. Jag bytte snabbt om till ett par svarta jeans och en ganska enkel tröja. Satte upp håret i en toffs och drog några drag med mascaran. Precis när jag var färdig knackade det på dörren och jag sprang ner för trappan medans jag ropade:
- Jag öppnar! Där utanför stod både Al och Christian och hälsade vänligt. Jag drog snabbt på mig mina vita converse och min skinnjacka innan jag ropade hejdå till resten och drog åt mig min väska och lät ytterdörren smälla igen bakom oss. Alison hade ett stort svart paraply som vi alla tre trängdes under.

- Du Alison är du ett fan av justin bieber? Frågade Christian plötsligt.
- Ehm näe vadåra? Han mötte min blick och jag flinade bara.
- Neh det var inget! Hon ryckte bara på axlarna och vi fortsatte gå tills vi kom fram till det största hus jag någonsin sätt.
- Shit vem är det som bor här egentligen, ser ut som en superstjärnas

hus! Skrattade al chockat. Jag mötte Christians blick och han försökte verkligen att inte börja as garva.

Jupp bildlös men hittade verkligen inget :(

Kommentarer
Postat av: Hanna

I like it :) längtar tills nästa kapitel :)

2011-10-17 @ 20:33:40
URL: http://justinbieberlovestorybyme.blogg.se/
Postat av: Lovisa

vill du veta en sak om mitt lag? vi har vunnit 96:or med 7-0 och 6-1 så vi har fan bättre än er och vi kommer spela i absolut högsta serien nästa säsong.den heter ELIT!!!! känn på den i vilken serie spelar ni i då? lägsta elr?

2011-10-18 @ 07:23:29
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0