Kapitel 3 - Bieber makes me crazy

Vi var på väg mot stranden nu. Musiken dunkade i bilen och just nu spelades The lazy song – Bruno Mars. Det var en av mina favoritlåtar så jag sjöng på för full hals även fast det inte lät speciellt bra men det fick tyvärr Alison stå ut med.



Nu var vi framme vid stranden och det var lätt att hitta en parkeringsplats efter som det fortfarande var tidigt på förmiddagen.  När vi hittat ett lämpligt ställe att erövra så la vi ner våra handukar och pustade ut. Jag  tog av mig klänningen så jag nu bara hade min bikini på mig och la mig ner för att sola. Alison härmade mitt exempel och nu låg vi där och bättrade på vår solbränna. Det bästa med sommaren är att man blir så brun, om man nu solar. Jag önskar jag kunde vara så året om, men men det kommer ju inte hända. Jag avbröts i mina tankar av att jag hörde viskningar och även mitt namn. Jag som legat på mage tittade nu mig förvirrat omkring och möttes till min förvåning av tre ansiktet jag kände igen.

- Christian? Frågade jag förvirrat. Han log sött och tog ännu ett steg närmare.
- Jag var inte säker på om det var du, så jag ville inte ropa på dig, skrattade han. De andra två killarna var samma som igår och jag kände för att vara lite trevlig.
- Så vad heter ni då? min blick var riktad på de två killarna.
- Chaz, svarade den ena

- Ryan, svarade den andra. Båda var rätt så söta och dessutom i min ålder. Jag kollade bak snabbt och såg Al sussa sött på sin handuk. Jag skrattade lite lätt och vände mig sedan mot killarna igen. De stog tysta och såg ganska nervösa ut.

   
"Chaz"                                                                          "Ryan"

- Så vad gör du här? Frågade Christian efter ett tag.
- Jadu solar som man brukar göra på en strand…vad gör du själv här? Flinade jag. Christian rodnade lätt medans Chaz och Ryan…vare va? Skrattade. Sen blev det tyst igen och det störde mig rejält, jag hatade när det uppstod tystnader.
- Vill ni bada? Frågade Chaz snabbt innan jag hann bryta tystnaden.
- Visst!

- Ska bara väcka Al först.
- Nej! Svarade Chaz och Ryan samtidigt medans de tittade på varan,
- låt oss göra det.
- Okej.., svarade jag och ryckte på axlarna. Jag började gå mot Vattnet med Christian brevid mig.

- Så du känner Justin Bieber va?
- Aa fast han är sjuk just nu, så han kunde inte hänga med tyvär.
- Tyvär haha? han tror verkligen att ALLA gillar Justin Bieber.
- Ja vadå, gillar inte du honom? frågade han förvånat

- Varför skulle jag?
- Ehm nästan alla tjejer i din ålder gillar ju honom. Jag suckade djupt
- Bara för att jag är tjej och tonåring, behöver jag verkligen inte gilla honom, svarade jag surt.
- men äh..förlåt asså jag menade inte så, svarade han besvärat.
- Nej jag vet det är lugnt, svarade jag och log snett.

Vi avbröts i våran konversation av ett skrik och inte vems som helst, utan det var Alison som skrek. Ryan höll i hennes ben och Chaz hennes armar och de sprang i full fart mot vattnet. Jag hann knappt reagera och Alison var redan under vattenytan. Hennes min var oslagbar, jag var helt enkelt tvungen skratta tillsammans med de andra. Efter några sekunder dök Alisons huvud upp ovanför vattenytan igen och hon kollade argt och chockat på de okända killarna enligt henne. När hon såg mig blev hon lite lugnare och sprang upp ur vattnet och fram till mig.
- Treligt uppvaknande va? flinade jag.
- Ha-Ha! suckade hon bara.

Vi bestämmde oss för att fortsätta bada och jag presenterade Alison för Christian, Chaz och Ryan. Vi hade skit kul tillsammans i vattnet och alla kom jätte bra överens. Det var länge sen jag och Al hängde med killar i vår klass fanns bara idioter så att säga. Efter mer än en timmes badande bestämmde vi oss för att gå upp igen och sola lite, kanske även köpa en glass.

Ännu ett par timmar hade passerat och jag började känna mig lite smått hungrig kanske dags att gå hem trotsallt, efter en sjukt rolig dag på stranden. Redan imorse hade jag sett framför mig hur lyckad denna dag skulle bli!




Förlåt jätte kort men skrev i stress ville att ni skulle få ett idag också :)

Hoppas ni gillar't! kommentera gärna! :D

ifortsättningen kommer jag lägga in bilder till varje del men har varit lite lat sådär :P men i nästa så!!

pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0