Kapitel 1 - Bieber makes me crazy

Melanie Gonzales 16 år, du är halv spansk och halv amerikan. Du bor tillsammans med din mamma Jennifer, din pappa José och sist men inte minst (eller jo föresten) din lilla syster Esmeralda i Atlanta. Du och din bästis Alison (Al) har ett löfte ni aldrig kommer bryta; från vaggan till graven.



- Kom nu Essi! Ropade jag medans jag stampade otåligt med foten i golvet. Varför skulle det alltid ta så lång tid? Jag hörde snabba steg i trappan och äntligen var hon färdig, min enormt tröga lillasyster.
- Förlåt, men jag var bara tvungen att lyssna på Justin Biebers nya låt! Hon log stort när hon uttalade hans namn. Jag suckade djupt och himlade med ögonen.

- Jaja kom nu bara. Essi drog på sig sina skor och jag tog min handväska som jag ställt ifrån mig medans jag väntade sedan gick vi ut i den friska luften. Solen stod högt på himlen och inte moln så långt jag kunde se. Vi började promenera mot Gallerian och jag hade redan börjat svettas fast jag bara bar ett pösigt vitt linne och jeansshorts.

- Det är varmt! Klagade Essi var femte minut.
- Jag svettas också, försökte jag trösta henne med.

Äntligen var framme inne i gallerian där vi skulle ha en härlig ”syster-dag” tillsammans. Inne i Gallerian var det som tur var super svalt, nästan intill lite kallt men det var bara härligt.
- Vart vill du gå först? Frågade jag Essi glatt.
- Toys ”R” us! Utbrast hon helt hyper. Jag skrattade bara och följde efter henne mot hennes favorit leksaksaffär.




När vi kom ut igen efter ungefär 20 minuter sisådär så bar Essi på tre fulla påsar med onödiga barbiedockor, färgpennor, målar block och massa andra småsaker. Hon hade lovat att bära allt själv så nu fick jag väl hoppas att hon höll det löftet också. Ungefär en timme senare var vi båda ganska trötta så vi bestämde oss för att gå till ett café och sätta oss och fika. När vi hittat ett som såg mysigt ut ställde vi oss i kön som inte alls var lång. Efter bara några minuter var det vår tur att beställa. Jag vände mig mot vänster där Essi stod.
- Vad ska du ha för något? Hon skådade allt som fanns bakom glasdisken och tillslut spred sig ett leende på hennes läppar.

- Den där! Jag följde hennes pekfinger och möttes av en stor kanelbulle. Jag vände mig mot kassörskan som log vänligt.
- två kanelbullar, en chailatte och en äpplejuice tack! Jag vände mig mot Essi som nickade glatt. Vart man än gick och vad man än åt skulle Essi alltid dricka äppeljuice, hennes favorit.



När jag betalat och vi hade slagit oss ner vi ett bord så började Essi helt plötsligt att hyperventilera och stirra chockat bakom mig.
- Ehm Essi? Mår du bra..? frågade jag försiktigt, men hon svarade mig inte. Jag följde hennes blick som verkade vara riktad mot ett killgäng som satt snett bakom oss.
”är hon inte lite för ung för att spana in killar…” tänkte jag för mig själv och skrattade lite.
- Vad är det? Försökte jag med igen och nu hade hon äntligen fått tillbaka talförmågan och kunde prata någollunda begripligt.

- Christian…Beadles…Justin Biebers…..k-kompis, stammade hon fram mellan hennes snabba andetag. Jag suckade som vanligt varje gång hon pratade om Justin Bieber. Det var så otroligt jobbigt att höra hans namn flera hundra gånge rom dagen. Jag vände mig lite diskret om och iaktog de tre killarna som glufsade i sig varsin glass.
- Jag vill ha hans autograf! Gnällde Essi

- Gå fram och fråga då? Svarade jag trött tillbaka.
- Jag vågar inte, klagade hon sorgset. Jag log lite smått och tog hennes hand.
- Kom. Det formades ett brett leende på hennes läppar och hon gick lite halvt bakom mig när jag rörde mig mot killarnas bord. Jag var nu framme vid dem men de hade inte märkt mig. Jag harklade mig och fick dem direkt att rikta deras uppmärksamhet mot mig istället för glassen.




Det var första kapitlet, hoppas ni gillar det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0