Kapitel 7 - Bieber makes me crazy

Plötsligt ringde det på dörren och jag sprang för att öppna medans jag funderade på vem det kunde vara. Mamma skulle iafall inte komma hem förens imorgon på förmiddagen. Hon skulle till en vännina och antagligen stanna över natten. Jag öppnade dörren och möttes av en doft av pizza och då kom jag på att det hade vi ju beställt och det skulle verkligen sitta fint. Jag tog emmot pizzorna, tackade så mycket och betalade sedan killen och bar in alla pizzor i vardagsrummet. Alla reste sig upp och satte sig i sofforna istället medans jag hämtade läsk och glas. När jag kom tillbaka slog jag på tv:n och njöt av pizzan medans vi åt under nästan tystnad



Justin's perspektiv

Nu var alla mätta och belåtna och väldigt trötta.
- Vad ska vi göra nu då? klagade Christian. Alla suckade högt och gav Christian varsin blick.
- Chris bro kan du inte bara ta det lungt ett tag? skrattade jag. Han muttrade något ohörbart och vände istället blicken mot tv:en där något ointressant tv program visades. Det var nog bra för mig att vi bara hade vart inne idag eftersom det är sånt skit väder ute, nu när jag äntligen börjar bli frisk.

Resten av kvällen gick fort då vi hade grymt kul. Vi skrattade, pratade och alla lärde känna varandra lite bättre och då syftar jag ju på Alison och Melanie som ingen av oss killa känner så bra. Klockan började närma sig tio och tjejerna funderade på att gå hem då christia skulle sova över här.

- Men kan inte ni också stanna då? frågade Christian dem och gav mig en blick. Jag nickade glatt och Alison och Melanie tittade på varandra. De såg ut att fundera.
- Okej då! utbrast Melanie plötsligt och avfyrade ett litet leende.

- Nice! utbrast Christian och vi andra instämmde.
- Men hur ska vi sova då? undrade Ryan.
- Alla kan väl sova på varsin madrass här i vardagsrummet? jag tittade ¨på allihopa som nickade, alltså var det lungt. Vi bestämmde oss för att börja bädda på en gång så kan vi bara chilla sen under kvällen och slipper tänka på det.

                                                              *
Melanie's perspektiv

-
Men hallå! varför fick inte jag någon kudde då? sa jag och låtsades vara sur. Såklart så skulle de inte ha tillräckligt med kuddar åt oss alla men konstigt nog så många madrasser. Justin såg ut att fundera ett tag innan han sprang upp på övervåningen och var lika snabbt tillbaka.
- Här! jag hann inte reagera innan jag fick en kudde slängd i ansiktet.
- Hade en extra i min säng, fortsatte han sedan.
- Puh tack! trodde nästan jag skulle få sova utan kudde, skrattade jag.

Vi satt i soffan och lirade lite xbox 360 eller vi och vi, alla förutom jag. Jag hade aldrigt rört en sådan kontroll och ville inte skämma ut mig totalt.
- Mel kom igen möt mig, det är bara du kvar innan jag vunnit över alla! flinade Justin.
- Men jag suger på det där, vad det nu än är! Alla skrattade och Al la sig i.
- Och du tror jag kan spela, det var bara roligt att försöka! hon skrattade sött och tittade på mig med puppyeyes.
- Jaja okej då! jag tog kontrollen ur hennes hand och Justin startade spelet.

Det gick förvånans värt bra för mig tyckte jag och tittade förväntas fullt på Justun medans jag hoppfullt frågade:
- Vann jag? Han brast ut i ett skratt och de andra grabbarna också.
- Vadå? frågade jag stött. Han vände mot tven och läste resultaten.
- Mel: 30 poäng, JB: 5600 poäng! Han flinade överlägset när han läste upp sin poäng och jag skrattade llite åt mig själv hur jag hade kunnat tro att jag skulle vinna. inte alls kul att erkänna men Justin var verkligen ett proffs.



Jag började bli lite trött och nu slog det mig att jag inte hade något att sova.
- Du Al vad ska vi sova du sova i? hon tittade chockat på mig och skakade sedan på huvudet.
- Ingen aning!
- Underkläder går ju alltid bra! flinade Chaz
- Yeah you wish..., suckade jag besvärat. Jag hade verkligen inte tänkt på det.

- Det lungt ni hittar säkert någon tröja ni kan få låna, Justin log varmt mot oss och jag tackade ännu en gång.

                                                       *

Alla hade bytt nu, det var bara jag som fortfarande stog i Justins WIC och letade förbryllat efter någon stor t-shirt som jag kunde sova i men alla för fina! Jag menar alltså alla tröjor han hade där inne såg ut att vara sjukt dyra och så ska jag komma och bara sova i den.

- Inget som passar? Justin stog i dörröppningen och skådade mig.
- Ingen som är tillräckligt ful, jag flinade lite.
- Vad menar du? frågade han förvirrat.
- Haha alltså det känns så synd att ta en av dina sjukt snygga t-shirtar bara för att sova i.

- Det lungt men annars har jag en ful som du kan låna, nu flinade han också  och tog ner en t-shirt som låg på en hylla lite högre upp.

- Den ska nog passa!
- Tack! jag tog emot den och stog och väntade på att han skulle gå men han gick aldrig.
- Skulle du möjligtvis kunna låta mig byta om?
- Eh ja visst. Han lämnade rummet och stängde dörren efter sig. När jag hade bytt om till min sovtröja såg jag vad han hade gett mig för tröja så jag skrattade lite för mig själv. Jag tog med mig mina kläder ner till resten som satt på sina madrasser och la dom i fotändan av madrassen.

- Du hade rätt Justin den här tröjan var tillräckligt ful att sova i!
- Det sa ju aldrig...du frågade efter en tröja med mitt ansikte på eftersom du inte kan sova annars, han flinade retsamt och alla andra började skratta.

- Det där tror jag mer på! skrattade Alison och jag bara gav henne en blick.Om bara blickar kunde döda så..
Christian sov sött och jag förstog att han var trött även jag var grymt trött men jag ville ändå inte sova riktigt än. Chaz som låg till höger om mig låg och spelade spel på sin Ipod. Alison låg till vänster om mig och vi låg och småpratade lite. Till vänster om henne låg Justin och bredvid honom log Ryan och längst ut på kanten Christian. Det var mörkt i rummet och jag tror alla hade somnat. Jag var sjukt trött men kunde ändå inte riktigt sova och det hatade jag verkligen, det var så grymt irriterande.


- Sover du Mel? Det var Justins hesa stämma jag hörde. Jag gäspade stort och suckade.
- Nej men försöker och det skulle underlätta väldigt mycket om du var tyst.
- Jaha oj förlåt, Godnatt.

Jag kände hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre och precis innan jag föll i djup sömn började min mobil vibrera under huvudkudden. Jag stönade högt och tog fram mobilen, på skärmen blinkade "pappa <3". FAN. JAg tassade snabbt ut till badrummet och låste dörren bakom mig.

- Hallå?
- Melanie vart är du? varför svarar du inte på sms:en jag skickat. Vet du hur orolig jag har varit!?
- Förlåt..jag glömde tala om att jag sover över hos en kompis., svarade jag generat.
- Och vem då?

- Justin heter han!
- Är den en kille!? utbrast han högt och jag suckade djupt.
- Ja det är en killkompis. Jag betonade ordet killkompis väldigt starkt så att han skulle förstå att han inte behöver hålla på och tjata.

- Jaja vi får prata mer imorgon när du kommer hem och nästa gång måste du höra av dig!
- Ja godnatt
-  Godnatt puss puss!

Jag smög tillbaka till vardagsrummet och la mig på min madrass igen. Helt plötsligt var jag inte ett dugg trött längre och madrassen var väldigt obekväm. Jag vände och vred på mig i minst en halvtimme tills jag fick nog.

- Justin sover du?
- Nej men försöker och det skulle underlätta väldigt mycket om du var tyst.

- Ha-ha!
- vem var det som ringde?
- Pappa, hade glömt att tala om att jag skulle sova borta, sa jag och fnissade lite.
- Det var ju inte så bra det. han skrattade lätt när han sa det.

- Är det bara jag eller är den här madrassen jävligt obekväm?
- Det är nog bara inte du. Jag såg en svart gestalt som satte sig upp och jag antog att det var han.

- Ta med dig din kudde och kom! Han reste sig nu helt upp och tassade ut i hallen och upp för trappan. Jag skyndade mig efter honom in i hans rum där han nu hade lagt sig i sin säng.

- Men vart ska jag sova då?
- På andra sidan. Jag stelnade till lite men la mig sedan längst ut på kanten av sängen och andades in lukten från kudden. Gud så gott den luktade, tänkte jag och log lite smått. Inte långt efter det föll jag äntligen i djup sömn.

Puh :D ännu ett kapitel! Bra/dålig?

Btw tack för dom fina kommentarerna, dom gjorde verkligen min dag :)

Kommentarer
Postat av: Emilija med J.

sv; jaow, det gör jag, gör du ? :)

hihi tack, grymt bra novell :)

2011-11-12 @ 21:24:39
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: Emilija med J.

sv; jaha okej, om du vill säga, vilken stad bor/går du i ?

och har du ngn personlig blogg ? :)

2011-11-13 @ 12:13:18
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: Emilija med J.

sv; vet du någon som heter Kajsa, men slutade för att hon flyttade till Nerverkvar och började på kunskap i Nyköping, för jag har för mig att hon gick där :)

2011-11-13 @ 20:33:31
URL: http://eemilijaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0