Kapitel 6 - Bieber makes me crazy

- snälla sluta stirra du skrämmer mig! Han ryckte till och vände direkt bort blicken.

- eh åh oj förlåt. Plötsligt rycktes dörren upp och resten stormade in.

- ojj ojj ojj vad händer här då! Flinade Ryan och alla skrattade. Jag kände hur jag skämdes men Justin verkade inte bry sig direkt.

- äh vi vilar bara, sj då?


 Melanie's perspektiv

Klockan var runt fem ungefär och vi satt i vardagsrummet och pratade om lite allt möjligt. Regnet vräkte ner utanför och ingen hade så stor lust att lämna huset.




 Chaz mage gav ifrån sig ett ganska högt läte som tydde ganska mycket på att han nog var hungrig, vilket jag faktist också var eftersom jag inte ätit något sen imorse om man bortser från godiset och chipsen då.

- Någon mer än jag som är hungrig? flinade Chaz. Alla nickade glatt och Justin reste sig snabbt.
- Jag ringer och beställer pizza!
- Jaa! utbrast grabbarna glatt, pizza skulle faktist bli gott.

Vi satt fortfarande i vardagsrummet och väntade på pizzan när jag fick en idé.
- Hörni kan vi inte köra *sanning eller konka*?
-Ja det blir kul! instämmde Alison och även grabbarna instämmde. Vi satte oss i en ring på golvet så att det skulle bli lite roligare.
- Jag börjar! sa jag snabbt och ingen protesterade.

Jag flackade med blicken mellan alla men stannade sedan på (tråkiga jag) Alison.
- Alison, sanning eller konka!? Hon funderade ett litet tag tills hon sedan svarade.
-Får väl lov att ta konka.
- Hmmm...du ska..Kyssa Ryan! utbrast jag roat. Hon gav ifrån sig en lätt suck men vände sig sedan åt höger där Ryan satt och kysste honom snabbt, när jag säger snabbt menar jag verkligen snabbt! den varade maz 1 sekund.

- Okej min tur! hmm vi tar..DIG. Alla följde hennes pekfinger och min blick fastnade på Justin.
- Jag tar konka, svarade han lungt. Alison gav mig en snabb blick och jag hoppades innerligt att hon inte skulle hitta på något helt galet.
- Kyss valfri person förutom mig i rummet tills han/hon besvarar den! Jag stelnade till, nej nej NEJ! Jag blängde ilsket på Alison som skrattade förtjust. Justin gav mig en snabbblick innan han reste sig halvt upp och började på knä gå tvärs över golvet, då jag satt mittemot honom mot mig. Jag svalde hårt och han log ett sexigt leende mot mig.

- Låt oss få det överstökat bara! suckade jag medans jag ännu en gång blängde på Alison. Justin är snygg det erkänner jag men inte direkt min stil att kyssa folk jag knappt kännt i en dag. Det enda tröstet är väl att det bara är en lek, alltså har det ingen betydelse.

- Ey, det är faktist inte många som får tilfället att kyssa mig! så se till att njut riktigt noga nu! han flinade och blinkade med ena ögat och alla skrattade..förutom jag då. Han lutade sig fram och kysste mig ömt på läpparna. Den kyssen var obeskrivlig, inte laddad med känslor men ändå så laddad så speciell så...jag kan knappt säga det...härlig! jag besvarade den med en gång för att sedan kunna avsluta den snabbt. Det kändes fel men ändå rätt på något sätt. Jag puttade honom lätt ifrån mig och öppnade ögonen . Han var en bra kyssare måste jag erkänna men ingen kille jag kommer falla för. Jag ska inte dömma honom eftersom jag inte känner honom men lite väl självsäker verkar han vara och som sagt kanske inte min typ. Han är dessutom popstjärna, jag menar jag vill ha en pojkvän som jag kan spendera nästan all tid med tillsammans inte någon som är på andra sidan jordklotet och har miljoner tjejer runt om sig varje dag.



- Wow där gick det hett till! skrattade Chaz och alla andra förutom jag..ännu en gång.

- Såå Christian sanning eller konka? fortsatte jag istället. Han tvekade en stund innan han valde konka.

Justin's perspektiv

Spelet fortsatte ett tag till men det var inte så intressant längre. Plötsligt ringde det på dörren och jag sprang för att öppna medans jag funderade på vem det kunde vara. Mamma skulle iafall inte komma hem förens imorgon på förmiddagen. Hon skulle till en vännina och antagligen stanna över natten. Jag öppnade dörren och möttes av en doft av pizza och då kom jag på att det hade vi ju beställt och det skulle verkligen sitta fint. Jag tog emmot pizzorna, tackade så mycket och betalade sedan killen och bar in alla pizzor i vardagsrummet. Alla reste sig upp och satte sig i sofforna istället medans jag hämtade läsk och glas. När jag kom tillbaka slog jag på tv:n och njöt av pizzan medans vi åt under nästan tystnad.




Ett till kapitel kom det här:D jag vill veta vad ni tycker, är den bra? ska jag ändra något? :)

Kommentarer
Postat av: Angelica~ Time For Bieber

Har redan kikat in här en gång idag och du är jätte duktig på att skriva, vill ha mer! :)

keep it up girl!

kramar!

2011-11-08 @ 22:46:12
URL: http://angelicanordin.se
Postat av: C

Grymt bra skrivet!

AHHAHA måste nog erkänna att jag är din andra följare på bloglovin (a)

Men din novell är så grym och ja jag kan säga det en gång till den är sååå grym!

kramar :D

2011-11-09 @ 16:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0