Kapitel 5 - Bieber makes me crazy

Du Alison är du ett fan av justin bieber? Frågade Christian plötsligt.
- Ehm näe vadåra? Han mötte min blick och jag flinade bara.
- Neh det var inget! Hon ryckte bara på axlarna och vi fortsatte gå tills vi kom fram till det största hus jag någonsin sätt.
- Shit vem är det som bor här egentligen, ser ut som en superstjärnashus! Skrattade al chockat. Jag mötte Christians blick och han försökte verkligen att inte börja as garva.


Jag tittade på Christian som försökte hålla sig för skratt. Även jag hade svårt att inte skratta. Det ska iallafall bli kul att se Alisons min när självaste Justin Bieber öppnar dörren. Justin Bieber är världens kändaste tonåring och min lilla syster är helt galen i honom men ändå känns det som att jag aldrig hört någon av hans låtar, konstigt enligt mig.

Vi stod utanför dörren nu efter att ha kommit igenom den stora grinden. Som tur var kände ju dörr vakten igen Christian men tittade lite misstänksamt på mig och Alison. Christian tog ett kliv fram och ringde på. Man hörde snabba steg i trappan sedan rycktes dörren upp av... Ryan?



- Ryan bor DU här? Frågade al chockat och stirrade med ögon stora som tennisbollar på honom.

- tänk om det vore så bra! Skrattade han bara och flyttade sig sedan åt sidan så att vi kunde kliva in.

 

Justin's perspektiv

Den här gången orkade jag inte tävla med ryan om vem som hann först ner till dörren för att öppna. Jag är fortfarande sjuk och har inte riktigt lika mycket energi som jag brukar ha, det är nog bäst att spara på krafterna. Jag och Chaz satt i vardagsrummet redo för en filmdag. Vi hade plockat fram chips och godis och hällt upp i stora skålar och tagit in 2 stora läskflaskor som också stod på bordet. Christian hade frågat om det var ok att han tog med sig en kompis och jag svarade såklart ja. Intressant skulle det bli att se vem det var. Utifrån hallen hördes tjejröster och jag var i denna stund glad att jag valt jeans och en vit V-ringad t-shirt och inte bara ett par mjukisbrallor. Nyfikenheten tog över och jag gick ut i hallen för att hälsa.

 

- broo! Ropade jag och kramade och Christian i en grabbkram. Sen vände jag mig mot den första tjejen som presenterade sig som Alison. Hon gick förbi mig och intill vardagsrummet tillsammans med Christian. Den andra tjejen granskade mig med sina mörkbruna och log ett mystiskt leende.

- hej, Melanie och du? Hon skakade min hand och tittade frågandes på mig.

Jag blev helt stum, drev hon med mig eller visste Jon inte helt ärligt vem jag var?

-ehm öh va? Vet du inte det?

 

- borde jag det? Jag svarade henne inte utan presenterade mig bara.

- justin var namnet, jag log men hon besvarade inte mitt leende. Jag kände hur jag blev nervös.

- trevligt att träffas Justin. Hon släppte min hand och gick förbi mig. Jag vände mig snabbt om.

- Justin, Justin Bieber! Hon vände sig inte om utan låtsades inte höra mig. Jag stod och stirrade där hon hade stått och måste stått så ett tag nu eftersom jag hörde Chaz ropa.

- Justin vart tog du vägen?

 Jag skakade på huvudet och gick in till vardagsrummet där alla hade slagit sig ner. I den stora soffan satt Christian i mitten och på varsin sida om honom satt Alison och Melanie. I den Stunden önskar jag verkligen att jag var honom. Jag vet inte riktigt varför, men det var något med den bruden, den mystiska stilen de mörka ögonen och det vackra namnet jag måste komma på ett sätt att snacka med henne. Jag menade ju inte att vara överlägsen när jag presenterade migI den lite mindre soffan satt Ryan och Chaz så jag fick lov att sätta mig i fåtöljen. Jag tryckte på play och filmen startade.



Melanie's perspektiv

 

Lite kul hade jag iallafall fått ha när jag hälsade på Justin. Han såg så fruktansvärt chockad ut. Vilken kille alltså. Filmen var rätt så läskig faktist och jag satt väldigt nära Christian nu. Riktig kuslig musik började spelas och jag förstod att något läskigt skulle hända så jag trycke mitt huvud hårt mot chris axel. Jag hörde hur han skrattade till och klappade mig sedan tröstande på ryggen. Tillslut tror jag att jag somnade i soffan mot hans axel. Jag vaknade av skrik som jag tror kom från Chaz. Filmen var visste inte slut än tänkte jag innan jag slog upp ögonen. Ja och ännu ett rätt till mig. Filmen var i fullgång och ingen verkade märka att jag tassade ut ur rimmet och intill köket. Jag tände lampan och tog ett glas som stog i diskstället. Sedan fyllde jag det med vatten och satte mig ner på en köksstol med ryggen mot dörröppningen. Jag satt där ett tag tills jag hörde steg bakom mig. Jag vände nig snabbt om och ryckte till när jag såg Justin.

- kan jag slå mig ner? Frågade han försiktigt.

- inte mitt hus utan ditt. Han flinade lite och satte sig sedan ber mittemot mig.

- du är inte sur va?

- för vadå?

 

- för att jag kanske verkade överlägsen duvet när jag presenterade mig.

Jag svarade inte utan skrattade lätt. Att han brydde sig så mycket. Han verkade rätt så gullig faktist. Jag menar att han bryr sig om mig, om jag är sur eller inte när han har miljoner andra tjejer runt sig varje dag. Han verkade ta det som att jag inte var sur vilket var bra eftersom jag inte var det. Själv tyckte jag bara det var kul att skoja lite med honom. Han måste ha trott att jag var helt efter när jag fråga vem han var.

 

- varför tittar inte du på filmen? Frågade han efter ett tag. Jag log och ryckte lite på axlarna.

- skräckfilmer...inte min favorit direkt, själv då?

- ville prata med dig. Han log när han sa det och jag kände hur jag rodnade lätt men ändå så jag vände bort huvudet snabbt. Ifall jag hade tur så hann han nog inte se det vilket jag hoppas på. Det blev en liten pinsam tystnad som jag kände för att bryta.

- ehm stort hus du har... Han flinade lite och tittade sig omkring

- jo jag vet, ska jag visa dig runt?

- visst. Vi reste oss upp och jag följde efter honom upp på övervåningen och först visade han sitt rum. Det var rätt så stort med en säng som var minst dubbelt så stor som min och såg absolut dubbelt så skön ut så jag var bara tvungen att göra det. Jag slängde mig på sängen suckade av glädje. Världens skönaste säng.

 

- förlåt var bara tvungen! Jag försökte verkligen sätta mig upp men det var svårt, riktigt svårt att ta sig upp från denna sköna säng.

- inga problem, vi kan prova den tillsammans! Han flirtade med mig helt klart

Men inget som störde mig.

Jag hade inget lämpligt svar på det han just sagt så jag skrattade bara medans han slängde sig ner bredvid mig så hela sängen hoppade. Vi låg där bredvid varandra och stirrade upp i taket. Ingen visste bog riktigt vad vi skulle säga.


 
( tänk er ungefär sådär, fast lite... aa normalare xD)




- såå hur känner du Christian då? Frågade Justin plötsligt.

- syrran är ett fan av dig och hon kände igen chris på stan, dagen efter träffa jag honom och chaz och Ryan på stranden oså. Justin nickade och log smått. Sen blev set tyst igen, men inte lika pinsam utan mest behaglig sen här gången. Jag kände mig ganska iaktagen efter ett tag av tystnad så jag vände mig mot Justin's håll och möttes av ett par nyfikna hasselbruna ögon.

- snälla sluta stirra du skrämmer mig! Han ryckte till och vände direkt bort blicken.

- eh åh oj förlåt. Plötsligt rycktes dörren upp och resten stormade in.

- ojj ojj ojj vad händer här då! Flinade Ryan och alla skrattade. Jag kände hur jag skämdes men Justin verkade inte bry sig direkt.

- äh vi vilar bara, själv då? Ryan blev tyst, säkert chockad över hans svar. Han hade nog förväntat sig att Justin skulle ha blivit arg men så fel han hade, haha!


Kort förlåt! men bättre än inget väl... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0